Wednesday, June 24, 2015

Med


Ova priča je dio mog svakodnevnog života, pa zato imam potrebu da pišem o ovoj temi. Med. Kako nastaje...možda neće biti edukativno, jer nisam stručnjak, ali mogu prikazati ovaj proces sa nekoliko fotografija.


Moj voljeni suprug je, između ostalog, i pčelar. I kada mi je objašnjeno da pčelarstvo nije pravi posao i obaveza, i da nije zahtjevno, povjerovala sam. Ali to baš i nije istina. Briga i rad sa pčelama traje cijelu godinu, mjesecima intenzivno, a nekada manje intenzivno. Oduzima dragocijeno slobodno vrijeme, kojega i nemamo za bacanje...ali ima naravno i one pozitivne strane. Med, propolis, i ostali proizvodi koje nam stvaraju pčele.



Provoditi vrijeme u prirodi u današnje vrijeme, zaista je dragocjeno. Većina nas radi u kancelarijama i drugim zatvorenim prostorima, i onda ovaj rad u prirodi predstavlja onu kockicu slagalice koja sve upotpunjuje i zaokružuje.



Htjela sam ispričati kako se med vadi iz košnica i prenosi u tegle. A onda se plašim da svojom nestručnošću ne kažem nešto pogrešno...Gledala sam to i sada mi je jasno. Težak i ljepljiv posao je u pitanju. Pronašla sam jedan tekst, koji taj proces opisuje, baš onako kako sam ga ja vidjela. Možete ga pronaći ovdje, a ja ga u daljem tekstu citiram...

''Mnogi koji nisu upućeni u pčelarenje misle da pčelari na košnicu stave pipu i da kroz nju teče med u potocima. Međutim, vrcanje meda je malo složeniji postupak.

Pčelar prvo otvara košnicu i iz svake vadi okvire koje su pčele napunile medom. Da ne bi pčele “posumnjale” da im nedostaje meda, pčelar umjesto izvađenih okvira stavi prazne tako da pčele nastave puniti saće medom. Zatim se na punim okvirima otklapa zatvoreni dio saća te se oni stavljaju u vrcaljku koja radi na principu centrifugalne sile. Kad se okviri (njih 4 ili 6) okreću u vrcaljki, kapljice meda padaju na stijenke vrcaljke i cijede se u lonac. Taj se postupak mora ponoviti nekoliko puta jer svaki okvir ima saće koje pčele grade s dvije strane, tako da i med izlazi iz saća na dvije strane. Iz lonca se med pretače u kante za med, a tek onda u staklenke. Hermetički se staklenke zatvore, nalijepe se naljepnice i sve je spremno za prodaju. Naravno, sve mora biti čisto jer se radi o prehrambenom proizvodu.

Sigurno će se neki zapitati jesu li pčele gladne, ako im čovjek uzima med. No, pčelarenje je briga oko pčela tokom cijele godine, a to uključuje i prihranjivanje pčela tokom zime, zbrinjavanje mladih rojeva, saniranje zaraze itd. Još jedna zanimljivost: u sastavu meda nalazi se i voda, a nju pčele piju na pojilištu koje im pripremi njihov pčelar. Može se na kraju i reći da med teče u potocima iz vrcaljke, ali taj potok stvara mnoštvo kapljica meda iz saća, koje su vrijedne pčele donijele u svoju košnicu.''

Ovako izgledaju nastavci koji se vade iz košnice (slika ispod).


Ovako izgleda proces skidanja kapica sa saća (slika ispod).


Nakon što se pripremljeni nastavci stave u vrcaljku, vrti se ručka i vrcaljka radi na principu centrifugalne sile.


Med se cijedi sa stranica vrcaljke i sliva se u kantu.


Nakon toga slijedi proces pakovanja meda. I ovaj dio je ljepljiv.


Ali nakon vrcanja, dolazi zatišje. Manje obaveza i uživanje u plodovima rada.

Milijana

No comments:

Post a Comment